Bielik zwyczajny, Polska #67

Bielik zwyczajny nie jest orłem !

Pocztówka od Lenki ^^


Cudowne znaczki

Bielik zwyczajny nie jest orłem ! Wiem, od przedszkola wmawia  nam się "orzeł bielik", niestety jest to błąd. Bielik jest  myszołowem z rodziny jastrzębiowatych.  Orły w przeciwieństwie do bielików mają opierzone nogi aż do palców.
 Kolejną ciekawostką jest to, że mimo iż oficjalnie uważa się bielika jako ptaka umieszczanego na herbach polskich, jednak aż 9 różnych gatunków można uznać, jako tego umieszczonego w godle  herbie Polski. 
Kolejny błąd, godło Polski nie jest godłem ! (błąd w konstytucji) Godło to tylko element herbu. Taka mała pocztówka, a tyle można się dowiedzieć :-)

Bardzo dziękuje za wszystkie komentarze.

Polecam również:




2 Responses so far.

  1. Aldis says:

    Przepiękna pocztówka! Zazdroszczę bo sama chciałabym mieć taką w swojej kolekcji :)

    O Godle/Herbie nie wiedziałam - czuje się uświadomiona! :)

  2. Lenka ^^ says:

    Szczerze to ja też nie wiedziałam. Od pocztówek to się można sporo dowiedzieć ;p Cieszę się, że znaczki się podobają ;)

Skomentuj ten post