Portugalia #65

Cześć, dzisiaj w skrzynce tak się spodziewałem, wylądowała kartka od mojej koleżanki z Portugalii.


Natália wysłała mi pocztówkę z widokiem na Klasztor Matki Boskiej Zwycięskiej w Batalha ( port. Convento da Santa Maria da Vitória ). Historia klasztoru sięga roku  1385 ,  kiedy to Jan I Wielki w podziękowaniu za zwycięstwo i pomoc Matki Boskiej w bitwie pod Aljubarotta rozpoczął budowę kompleksu. Pod Aljubarotta walkę stoczyły wojska Portugalskie wraz z Angielskimi przeciwko Francji  i Kastylii, które mimo dwukrotnej przewagi wroga zwyciężyły. Budowa trwała, aż 150 lat. Wraz z klasztorem powstała miejscowość Batalha (port. bitwa ) . Obiekt został wpisany na listę UNESCO w roku 1983 i jest dla mnie jednym z najładniejszym na półwyspie Iberyjskim.


Więcej informacji na temat bitwy pod Aljubarotta ( http://historiasredniowiecza.spacyhost.net/bitwa_pod_aljubarrota.php)

4 Responses so far.

  1. Aldis says:

    Fajowskie zainteresowanie! Takie totalnie w moim stylu.
    Szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o takiej inicjatywie/projekcie (nie wiem jak to nazwać). Zetknęła się z Couchsurfing, poznałam kilkoro ludzi z całego świata dając im mą skromną kanapę, ale to co robisz i w czym uczestniczysz ma w sobie "coś". Może dlatego, że coś pozostaje Ci w łapkach :)

    Na pewno będę zaglądać i kto wie może sama się wkręcę (jak zrozumiem działanie całości)? :)

    Pozdrawiam serdecznie!

  2. Unknown says:

    Hej! Super, że Cię zainteresowało, jak będziesz chciała wiedziec wiecej to zapraszam na forum, chętnie pomożemy :)
    http://www.postcrossing-forum.pl/

  3. Unknown says:

    Wspaniała pocztówka ;) zazdroszczę -ja jeszcze w swojej kolekcji nie posiadam Portugalii ;(

  4. Aldis says:

    No i się przez Was zarejestrowałam i jutro muszę pędzić na pocztę ^.^'
    Dzięki Ci dobry człowieku, że wrzuciłeś bloga na grupę na fejsie. Inaczej bym żyła w nieświadomości, że tak zajebista rzecz istnieje!

Skomentuj ten post