Luksemburg #66

Moja pierwsza kartka z Luksemburga czy też Grand-Duché de Luxembourg ( Wielkiego Księstwa Luksemburga ).


Jest to drugie najmniejsze państwo należące do Unii Europejskiej, stolicą Luksemburga jest Luksemburg ( do niedawna miałem problem z zapamiętaniem, ponieważ zawsze myliło mi się z Vaduz - stolicą Liechtensteinu ). Najdłuższą rzeką w Luksemburgu jest Sure ( 160 km ). Z ciekawostek można wymienić między innymi to, że Luksemburg wygrał pięć razy konkurs Eurowizji ( dla przypomnienia Polska jeszcze ani razu ) oraz to, że motto kraju brzmi " Chcemy pozostać tym, czym jesteśmy ". I ja się im nie dziwię, bo na tą chwilę to małe państwo ma najwyższe PKB per capita ( na osobę ) w całej UE i wynosi 84 tyś. dolarów.

4 Responses so far.

  1. Anonimowy says:

    Super pocztówka. Pozdrawiam.

  2. Aldis says:

    Fajna! Bardzo klimatyczna. :)
    Ja dzisiaj zaliczyłam moje pierwsze trzy wysłane pocztówki ^^

  3. Unknown says:

    Mnie moja pierwsza kartka z Luksemburga bardzo, ale to bardzo ucieszyła :)

Skomentuj ten post